vineri, 17 mai 2013

Autobiografia vinului.



       Buna, astazi am sa va vorbesc despre mine, bineinteles la persoana intai. Sunt convins, ca cei mai multi dintre voi ma cunoasteti. Ne-am intalnit, la Botezul tau, mare bucurie a mai fost in familia ta, nu-ti mai aduci tu aminte, dar eram si eu acolo intr-un ungher. Apoi ne-am intalnit atat de des, la dragii tai bunici, eram tare fericit, cand ma scoatea, bunicul tau, afara din pivnita rece si ma salta in pieptul sau cald, de om frant de truda. Uneori, iti mai atingeam si tie buzele fragede, care se strangeau, cred ca nu mai voiai sa-mi dai drumul.
       Te-am vazut crescand, alungandu-ma din bratele tale, nu mai eram destul de tare pentru tine. Tu ai devenit rebel, ai alergat dupa himerele goale, ce clocoteau prin venele colegilor tai, himere imbracate in straie puternic alcoolizate si frumos colorate. La un moment dat, te-ai intors la mine, dar tu deja erai altul, nu mai erai copilul ce fugarea gainile prin ograda bunicii, nici eu nu eram acelasi ce-i drept. Insa prin mine, tu ai inceput sa-ti aduci aminte, de tine, ai capatat luciditate, iar eu nu te-am imbatat niciodata, te-am lasat doar, uneori sa mai profiti de mine, sunt si eu vin...la urma urmei.
       Trebuie sa-ti spun, ca pentru multi dintre semenii tai, am fost timp de veacuri, cale de scapare, multi au fost napastuiti de soarta, iar eu am contribuit la uitarea propriei lor conditii de exploatati. Am fost o consolare, pentru cel ce si-a ucis sotia, obosit si impovarat de strigatele acesteia, cand se intorcea acasa fara nici un ban, sotie pe care a iubit-o in amintirea juramintelor, duioase, dar si a vremurilor de exaltare. Nu-i judeca te rog, am fost vremuri grele, putini le-au facut fata.
       Dar sa revenim la noi. Mai ti minte, cand m-ai facut partas, intalnirii tale cu acea domnisoara, atat de tare v-am exaltat, v-am aratat acel, cer feeric si divin, iar mai apoi, am ramas doar noi doi, in noapte la lumina unei lumanari, eu iti dictam sloave, inaltatoare, iar tu cu zambetul pe buze si cu lacrimi in ochi, le asterneai domol pe o foaie galbejita. In mintea ta ai urcat nenumarate trepte ale cunoasterii, esti naiv, foarte naiv, baiatule. Iti spun ca am sa-ti raman fidel, pe tot parcurul vietii tale, scurte si nefolositoare, iar cand batranetea te va cunoaste, eu voi singurul tau confident. Inainte de a lua sfarsit, scurta noastre intalnire, am sa-ti prezint intruchiparea mea de astazi:



       Sunt un Sud-African(Nederburg) nascut in 2009, din tribul Shiraz. Am un miros, expresiv si direct, cu iz-uri de bacon crud, suc de coacaze, mure, bomboane si iaurt. Posed tanini rotunzi, copti, o aciditate revigoranta si ademenitoare, am o personalitate ludica si imbin armonios notele de lemn dulce, cafea, bacon si mirodenii. In post-gust ma gasesti, lung, cald si usor picant, cu amprente de gem de coacaze. Ma gasiti la Crama noastra, din Cluj-Napoca, la un pret accesibil.

6 stele din 7

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu