Trebuie sa incep acesta insemnarea, prin ai
multumii Sommelierului Bogdan Raul Todor, pentru inca o experienta hedonista,
de neuitat. Prin ambasadorul sau mai mult decat cunoscut, Lacerta a mai punctat
cu inca o degustarea( putin spus degustare ) reusita, pe harta evenimentelor
aferente lumii vinului, in Cluj-Napoca, de aceasta data la hotel Golden Tulip:
Ana Dome. Seara-ntreaga a fost atent desenata, incepand cu locatia si staff-ul
hotelului, continuand cu vinurile si preparatele culinare si sfarsind cu publicul.
Vinurile sacrificate, au fost urmatoarele in ordinea servirii lor: Rose(
Blaufrankisch/Burgund Mare ) 2012, Pinot Gris/Pinot Grigio 2012, Cuvee X 2011,
Blaufrankisch 2010, Cabernet Sauvignon/ Shiraz 2010. Rose-ul l-am degustat si
acum o luna, pe vremea aceea fiind proaspat imbuteliat de 2 zile.
Iata evolutia rose-ului dupa 1 luna in plus de
sticla:

5 stele si jumatate din 7
Pinot Gris, a fost la aceeasi inaltime ca si la
degustarea precedenta.

6 stele din 7
THE RED'S:
THE RED'S:
Blaufrankisch 2012, 14,2% alc. A petrecut 9-13 luni in croaziera baricului.
Culoare
rosie, stralucitoare, cu borduri tenebroase. Nasul plin de fructe negre,
coacaze, ciocolata, prune uscate, cirese si fum, o nebunie. Gustativ, avem note
picante de visine, trufe si amaretto, dublate de o aciditate revigoranta.
Finish-ul usor astingent cu aluzii de doaga de butoi.
6 stele din 7
Ultimul vin si anume CS/Shiraz 2010 (60/40 %), ma dat gata si asta deoarece Bogdan sa cam jucat cu vinul, ba aveam in pahar vin decantat, ba direct din sticla, ba trecut prin cheia timpului de 5 ani. Sa vedem:
Culoare
rosie violacee vanoasa. Nasul initial dominant Shiraz, cu arome de toast,
prosciutto crudo, cassis si ardei gras. Apoi "celalat" vin, a venit
cu arome de afumate de tutun si piele. Notele de coacaze, mure, ciocolata si
ardei iute, imbraca palatinul intr-o plapuma vie. Post-gustul prezinta atingeri
de visine si ciocolata.
6 stele din 7, in mare parte datorate maiestriei, sommelierului.
N-am sa inteleg niciodata de ce se insista pe acest clef du vin, chiar si ca experiment. Mi se pare cel mai neinspirat bullshit de marketing din lumea vinului
RăspundețiȘtergereAsa, asta era denumirea, mi-a scapat. In cazul de fata, a fost doar asa de bunul nostru divertisement, inainte de ora inchiderii si a fost chiar interesant. Recunosc ca ma aflam sub influenta maleficului Blaufrankisch, deci o mare doza de subiectivitate trebuie luata in calcul. E un instruemnt pe care il cunosc, prea putin, dar despre care se spune ca are o oarecare baza stiintifica(wikipedia). In orice caz, fata de vinul initial a parut mai rotund, au aparut si note mai pregnante de fum si piele. Poate ma dumiresti cu mai multe despre acest Clef du vin, ti-as fi tare recunoscator. Multumesc Ciprian
ȘtergereNu spun ca nu are o baza stiintifica, doar ca "stiinta" nu poate reproduce exact cum va arata un vin peste nu stiu cati ani. De aceea mi se pare o gaselnita 100% de marketing, fara nici o baza in realitatea vinului si mai ales a invechirii naturale a acestuia. Doar cei care n-au baut un vin matur invechit la sticla, pot pune vreo baza cat de mica in acest gadget. E ca si cum ai crede in globul de cristal care-ti arata viitorul
RăspundețiȘtergereIti dau dreptate Ciprian, nimic nu poate inlocuii maturatul natural al vinului, in toata complexitatea sa! Multumesc de vizita.
ȘtergereMarketing 101:
RăspundețiȘtergerehttp://www.provin.ro/2012/11/19/ancheta-clef-du-vin-ce-este-si-mai-ales-ce-nu-estesi-de-ce-nu-este/
In alia ordine de idei Bogdan Todor e unul din somelierii ok de la noi.
Rose ala tot ireal de scump este? Prin OMV-uri se mai gaseste inca varianta veche pe la vreo 70 si ceva de lei. Adica pret de Cru din Provence..