sâmbătă, 23 februarie 2013

Sunrise goes with moon shine!

Inca un best-buy venit de pe meleagurile natale ale lui Pablo Neruda, un vin onest si un shiraz tipic! Sunrise, creatia celor de la Concha y Toro, nascut in anul 2008, avand o tarie alcoolica de 13,5%. 65% din vin a fost tinut in tancuri de otel inoxidabil, iar restul de 35% in baricuri de stejar american timp de 5 luni. Avem de-a face un un vin evident fructat, cei 5 ani de maturitate nu au reusit sa astampere aromele intense izvorate din aceasta licoare. Culoarea de asemenea este de un rosu viu cu maluri albastrui. Nasul explodeaza efectiv in arome de cafea, fiind completat de scenturi atragatoare de bacon, coacaze, piper si ciocolata neagra. Gustul este insa cu o nota mai timid, corpul mai suplu, astringenta inca potenta, dezvaluie note de prosciutto crudo, boia, piper negru macinat si aceasi ciocolata neagra. Finish-ul este vibrant si picant cu note de stafide.
Daca vinul este poezie...ei na, noapte buna prietene:

5 stele din 7


Poemul 1 (Trup de femeie)

Trup de femeie, coline albe, coapse albe,
eşti asemenea unei lumi, aşternută în supunere.
Trupul meu aspru, agrest, sapă în tine
şi face o sămânţă să răsară în adâncul pământului.
Am fost singur ca un tunel. Păsările au zburat din mine,
şi noaptea m-a doborât cu invazia ei copleşitoare.
Să pot supravieţui, te-am pătruns ca o armă,
ca o săgeată din arcul meu, sau o piatră din aruncătura mea.
Dar vremea răzbunării a apus, şi te iubesc!
Trup din piele, din muşchi, din lapte însetat şi ferm.
Şi cupele sânilor tăi! Şi ochii tăi plini de absenţă!
Şi rozele pubisului tău! Şi vocea ta tristă şi blajină!
Trupul femeii mele, voi continua să dăinui prin el.
Setea mea, eterna-mi năzuinţă, calea mea schimbătoare.
Ape negre se adună acolo unde setea eternă curge,
şi truda alături de ea, şi durerea fără de ţărm.

Pablo Neruda

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu