miercuri, 10 aprilie 2013

Coronas 2005, un an reusit

Mi-a fost dor de un vin spaniol, asa ca m-am hotarat sa ma duc la sigur, pe mana celor de la Torres. Am scotocit prin crama si am gasit 2 sticle de Coronas din 2005. Cei de la Torres se mandresc cu acest brand, ca fiind cel dintai vin creat de ei si unul dintre primele marci spaniole, fiind inregistrat pentru prima oara in 1907! Coronas este un cupaj de Tempranillo si un "strop" de Cabernet Sauvignon, din DO Catalunya. Debusonarea a decurs cu greutate, dopul fiind imbibat in proportie cam de 30-35% in vin. La intalnirea cu pocalul, mi-a dezvaluit culoarea sa visinie, intensa cu borduri negricioase. Aromele de truffe, masline si piele, se aseaza bland pe fundalul de cafea si paine prajita. Gustativ avem un corp sanatos, insotit de  arome de ciocolatat, marzipan, lichior de visine si piper verde. Taninii sunt putin cocosati, iar globalizarea si productia masiva, priveaza vinul de o personalitate pe masura numelui sau. Finalul, este mediu , usor astingent, nimic special. Va invit sa vedem impreuna, peste 2 ani, cum se prezinta sticla cu numarul 2, asta daca ne tine Dumnezeu sanatosi.

5 stele si jumatate din 7

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu